Online-maineen hallinta on kiistatta tärkeää. Jokaisella vuosikymmenellä koko aikaosuuksien ala kehittyy ja kehittyy jatkuvasti. Myyntiohjelmat ja ohjelmistot nauttivat nyt hienostuneemmasta. Yhteisö näkee nyt enemmän integraatiota ja yhteistyötä. Tämä puolestaan pyrkii edistämään aikaosuuksia kokonaisuutena.
Yksi suurimmista muutoksista on tapa, jolla omistajat löytävät tietoa lomakohteista: Internet. Internet on nyt yksi parhaista mainostyökaluista joillekin aikaosuuksien lomakohteille. Kääntöpuolella se voi olla piikki monien muiden puolella. Joidenkin lomakohteiden myynti on kasvanut, koska TripAdvisorissa ja muissa sivustoissa on tehty erinomaisia arvosteluja. Kuitenkin monissa muissa lomakohteissa irtisanomisaste on kasvanut dramaattisesti. Jotkut ovat jopa nähneet varaamiensa retkien määrän vähenevän.
Tämän vuoksi oikea aikaosuuksien online-maineen hallinta on ensiarvoisen tärkeää menestyä nykypäivän digitaaliaikana. Kuluttajat ovat älykkäämpiä, pelastavampia ja epäilyttävämpiä kuin koskaan ennen. Ennen suurten ostosten tekemistä he etsivät välittömästi lomakeskuksen nimen. Jotkut jopa etsivät myyjää, joka heittää heille. Tämä voi tapahtua mobiililaitteilla - usein kylpyhuoneessa tai itse kiertueen aikana. Jos he löytävät minkäänlaista negatiivisuutta, he ostavat loputtomasti vähemmän todennäköisyyksiä.
Online maineen hallinta on monimutkainen, nopea ja kehittyvä teollisuus
On olemassa monia yrityksiä, jotka väittävät omistavansa "asiantuntemusta" online-maineen hallinnassa. Usein se ei kuitenkaan ole ainoa liiketoiminta, johon he harjoittavat. Kun aikaosuuksien tarjoamat lomakohteet palkkaavat online-maineenhallintayrityksen, heidän tulisi tarkistaa, kuinka monta muuta palvelua yritys tarjoaa. Varo yrityksiä, jotka ovat aikakauslehtien kustantajia, online-maineenhallinnan asiantuntijoita ja joissa on useita muita hattuja. Koska aikaa ja vaivaa tarvitaan pysyäksesi ajan tasalla viimeisimmistä trendeistä, yrityksen pääpainopisteen tulisi olla online-maineen hallinta.
Monet online-maineenhallintayritykset väittävät, että omistajien ja kiertueen osallistujien negatiiviset viestit tulisi jättää huomiotta. Nämä yritykset sanovat, että viestit avainsanoista "huijaus", "valitukset", "rip-off" ja muut negatiivit tulisi jättää yksin. He uskovat vastausten kiihdyttävän julisteita lisäämään negatiivisen sisällön Internetiin. Tämä ei yksinkertaisesti ole totta.
"Jos et tee mitään negatiivisten asioiden suhteen, jätät sen sinne kuluttajien nähtäväksi hopealautaselle", sanoo maineasiantuntija ja Reputation Maxxin toimitusjohtaja Walter Halicki. Herra Halickilla on yli 20 vuoden kokemus myyntihuoneiden myynnistä ja hallinnasta aikaosuuksien lomakohteissa sekä Kanadassa että Meksikossa.
"Eivätkö he mieluummin näe tietoa huijausten välttämisestä ja keinoista vähentää valituksia? Suurin virhe, jonka näemme, on se, että aikaosuuksilla varustetut lomakohteet eivät tee mitään niiden nimiin liittyvän negatiivisuuden suhteen verkossa. Kun he tekevät tämän ja he antavat näiden negatiivisten viestien istua siellä päiviä, kuukausia ja jopa vuosia, se tekee siitä paljon vaikeamman pakottaa pois hakukoneiden hakutulosten ensimmäiseltä sivulta. Mitä nopeammin he reagoivat viestiin, sitä parempi. "
Kuluttajat ovat enemmän varovaisia ja varovaisia, kun tehdään suuria ostoksia
Siksi he etsivät nimenomaan aikaosuuksien lomakohteen nimeä avainsanoilla huijaus, valitukset, arvostelut ja paljon muuta nähdäksesi, onko lomakeskus hyvämaineinen yritys. Päinvastoin, jos he ovat ostaneet ja kokevat ostajan katumusta, he etsivät ihmisiä, joilla on samanlaisia kokemuksia. Tämä puolestaan lisää polttoainetta tulipaloon, joka voi nopeasti levitä hallitsematta lomakohteen hakukoneiden tuloksissa.
On mielenkiintoista huomata, että vaikka useimmat aikaosuuskaupungit ja matkailuyhdistykset ovat erittäin aggressiivisia lähestymistapaansa, jota he käyttävät tuotteidensa markkinointiin, sama aggressiivinen asenne on harvoin nähtävissä, kun pyritään suojaamaan tapaa, jolla yritys näyttää verkossa.
Ehdottomasti paras toimintasuunnitelma, jakaa Reputation Maxxin aikaosuuksien maineasiantuntijat, on omaksua ennakoiva ja aggressiivinen lähestymistapa imagonsa suojaamiseen. Rakentamalla positiivisen lehdistön puskurivyöhykkeen se vaikeuttaa negatiivisten viestien läpimurtoa. Jos jotain negatiivista pääsee puskurivyöhykkeen läpi, on paljon helpompaa kiertää se ja pakottaa tämä negatiivisuus pois etusivulta. On tärkeää huomata, että useimmat kuluttajat eivät katso ohi hakukoneiden tulosten ensimmäistä ja toista sivua.